ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
[email protected]
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

Protokół Nr 3/2024 z dnia 21.03.2024 r.

Protokół Nr 3 /2024
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 21.03.2024 r.

W dniu 21 marca 2024 r. o godz. 17:30 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:

Zastępcy przewodniczącego: Danuta Przybyś – Ziemba, Konrad Gładosz
Sekretarz: Katarzyna Podlecka

Członkowie: Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Krystian Farion, Maria Gajewska-Mikołajewicz, Konrad Klimek, Paweł Ligęza, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Andrzej Turski, Marian Warych, Emilia Zamiejska, Piotr Zaręba, Małgorzata Zmysłowska, Marcin Mielniczuk – online

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes SM „Czuby” – Marta Brożyna
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych SM „Czuby” – Tomasz Buda
– Zastępca prezesa ds. finansowych SM „Czuby” – Jarosław Jagitka
– st. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
– pracownik działu członkowsko – prawnego – Zuzanna Staszczuk
– radca prawny – Łukasz Klimowicz

Obradom przysłuchiwało się 12 członków spółdzielni.

Przewodnicząca RN Anna Nieśpiał poinformowała, że utraciła mandat członka Rady Nadzorczej na podstawie § 86 ust.1 pkt 3 Statutu Spółdzielni w związku z ustaniem członkostwa w Spółdzielni podziękowała zebranym za dotychczasową pracę w radzie.

W związku z tą sytuacją prowadzącym obrady został zastępca przewodniczącej RN Konrad Gładosz.

Zastępca przewodniczacej przypomniał, że prezydium RN, które odbyło się 7 marca 2024 r. postanowiło, że posiedzenie plenarne RN odbędzie się w dniu 21.03.2024 r. o godz. 17.30 z porządkiem obrad zaplanowanym na 22.02 2024 r. Posiedzenia, które się nie odbyło, w związku z pismem z dnia 20.02.2024 r. Pana Mariana Warycha i Pani Danuty Przybyś – Ziemby dot. zwołanym niezgodnie z § 20 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie.
Porządek obrad posiedzenie z dnia 22.02.2024 r. został uzupełniony o:

– w pkt 2 o „i z dnia 4.03.2024 r
– w pkt 4 o ppkt c i d
b) wprowadzenie dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na montaż instalacji domofonowej
w budynku przy ul. Tymiankowej 1 w nieruchomości EŁ08 w osiedlu Łęgi
c) zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej
w budynku przy ul. Gościnnej 13.
– pkt 8 „Rozpatrzenie wniosku z dnia 6 marca 2024 r. Pana Piotra Zaręby w sprawie odwołania Anny Nieśpiał z pełnionej przez nią funkcji Przewodniczącej Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie”,
– pkt 7 „Udzielenie informacji na piśmie dot. wydatków związanych z zakupem dodatkowego modułu programu firmy UNISOFT”,
W związku z pismem członka RN Jolanty Sławińskiej z dn. 27 lutego 2024 r, załączonymi wydrukami kont księgowych kontrahenta firmy UNISOFT, związanych z zakupem dodatkowego modułu programu.
Zastępca przewodniczącego poinformował, że w związku z wprowadzonymi przez prezydium zmianami porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 23.01.2024 r. i 04.03.2024 r.
  3. Rozpatrzenie wniosku z dnia 6 marca 2024 r. Piotra Zaręby w sprawie odwołania Anny Nieśpiał z pełnionej przez nią funkcji Przewodniczącej Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie.
    Wybór nowego przewodniczącego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie.
  4. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie:
    a) zmiany uchwały nr 7/22/2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej SM „Czuby”
    w Lublinie – kadencja 2023-2026;
    b) zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej
    w budynkach: Gościnna 3, Sympatyczna 4, Gościnna 5,
    Gościnna 15 w osiedlu „Skarpa”;
    c) wprowadzenie dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na montaż instalacji domofonowej
    w budynku przy ul. Tymiankowej 1 w nieruchomości EŁ08 w os. „Łęgi”;
    d) zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej
    w budynku przy ul. Gościnnej 13.
  5. Omówienie wniosków:
    a) w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych przez Pracodawcę (SM „Czuby”) dla: Prezesa Zarządu Marty Brożyny i Zastępcy Prezesa ds. Finansowych Jarosława Jagitki;
    b) z posiedzeń komisji: Rewizyjnej, GZM i I, Statutowo-Regulaminowej.
  6. Zapoznanie się planem pracy i planowanymi działaniami Zarządu na najbliższy kwartał br.
  7. Udzielenie informacji (na piśmie) dot.:
    a) wydatków związanych z zakupem dodatkowego modułu programu firmy UNISOFT;
    b) działań podjętych przez Zarząd w związku z ujawnieniem informacji – zestawień wydruków kont księgowych kontrahenta firmy UNISOFT.
  8. Rozpatrzenie wniosku z dnia 29 stycznia 2023 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” w sprawie rozwiązania umowy o pracę z Prezesem Zarządu Martą Brożyną.
  9. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN:
    – z dn. 15 lutego 2024 r. członka RN Krystiana Fariona dot. udzielenia informacji o dokonanej sprzedaży lub przeniesienia własności któregokolwiek lokalu zlokalizowanego przy ul. Sasankowej, ul. Różanej 1 oraz czy przychody z wynajmu tych lokal są księgowane na konto mienia spółdzielni czy też na wydzielone konto os. „Ruta”;
    – z dn. 25 listopada 2023 r. (data wpływu 26.02.2024 r. mieszkańców osiedla „Widok” skierowanego do Krajowej Rady Spółdzielczej dot. rozpatrzenia zastrzeżeń do sprawozdań
    finansowych SM „Czuby” w Lublinie za rok 2022 i lata poprzednie;
    – z dn. 4 marca 2024 r. członka zam. w os. „Skarpa” przy ul. Sympatycznej dot. nieprawidłowości w naliczaniu opłat czynszowych;
    – z dn. 27 lutego 2024 r. członka zam. w os. „Ruta” przy ul. Watykańskiej
    dot. udzielenia informacji nt. średnich kosztów centralnego ogrzewania w budynkach osiedla „Ruta” za 2022 r. kosztów c.o. od 01.11.2022 r.;
    – z dnia 3 marca 2024 r. członka zam. w oś. „Skarpa” przy ul. Gościnnej dot. zagrożenia życia i zdrowia przez sąsiada
    w związku z wyburzaniem ścian dziadowych i nośnych.
  10. Sprawy wniesione.

 


Ad. 1

Zastępca przewodniczącej RN zarządził dyskusję nad przedstawionym porządkiem posiedzenia.
Piotr Zaręba zgłosił wątpliwość czy punkt 5a: „Omówienie wniosków w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych przez Pracodawcę (SM „Czuby”) dla: Prezesa Zarządu Marty Brożyny i Zastępcy Prezesa ds. Finansowych Jarosława Jagitki” – jest aktualny i powinien być rozpatrywany, skoro termin rozpoczęcia szkolenia podany we wniosku przypadał na 01.03.2024.

Prezes Jarosław Jagitka poinformował, że z informacji, które uzyskał wnioski nie zostały jeszcze rozpatrzone i nie ma decyzji organizatora szkolenia.
Andrzej Turski zaproponował, aby w pkt 5b „Omówienie wniosków z posiedzeń komisji: Rewizyjnej, GZM i I, Statutowo-Regulaminowej.” dodać „i podjęcie stosownych uchwał”
oraz by połączyć punkty 4b i 4d „Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy…” ponieważ dotyczą tego samego tematu w różnych budynkach.

Wniosek dot. uzupełnienia pkt 5 b został poddany pod głosowanie i przyjęty: za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.
Propozycja połączenia pkt punktów 4b i 4d nie poddano pod głosowanie z uwagi na fakt, że w uchwałach RPNO Skarpa
i w projektach uchwał RN został zaproponowany inny termin wprowadzenia zmiany
Krystian Farion zwrócił uwagę, że w punkcie 9 powinien być adres Sasankowa 8.
Wniosek został przyjęty przez aklamację.
Porządek z wprowadzonymi zmianami obrad został poddany pod głosowanie i przyjęty z wynikiem: za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.


Ad. 2

Protokół z posiedzenia RN z dnia 23 stycznia 2024 r. został przyjęty bez uwag, w wyniku głosowania: za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się –2.
Protokół z posiedzenia RN z dnia 4.03.2024 r. został przyjęty z uzupełnieniem zgłoszonym przez Andrzeja Turskiego przekazanym mailowo przed posiedzeniem, wszystkim członkom RN.
Za przyjęciem zaproponowanego uzupełnienia oddano 13 głosów, przeciw było – 0, wstrzymało się – 2.
Protokół z posiedzenia RN z dnia 4.03.2024 r. został poddany pod głosowanie i przyjęty z wynikiem: za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 4.

Ad. 3
Rozpatrzenie wniosku z dnia 6 marca 2024 r. Piotra Zaręby w sprawie odwołania Anny Nieśpiał z pełnionej przez nią funkcji Przewodniczącej Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie.

W związku z utratą mandatu członka RN – ustaniem członkostwa w SM „Czuby” przewodniczącej RN Anny Nieśpial nie zachodziła potrzeba głosowania nad odwołania ww. z przewodniczacej RN.
Zastępca przewodniczacej RN zarządził zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Rady Nadzorczej.
Do prowadzącego posiedzenie zgłoszono następujące kandydatury na przewodniczącego Rady Nadzorczej SM „Czuby”:

  1. Konrada Klimka – wyraził zgodę na kandydowanie
  2. Konrada Gładosza – wyraził zgodę na kandydowanie.

Innych kandydatów nie zgłoszono.
Wniosek o zamknięcie listy kandydatów na przewodniczącego RN poddano pod głosowanie i został przyjęty jednomyślnie- 17 za.

Andrzej Turski zaproponowałby wybór przewodniczącego RN został przeprowadzony w głosowaniu tajnym.
Radca prawny wyjaśnił, że głosowanie tajne może zostać przeprowadzone, na zgłoszony wniosek o przeprowadzenie takiego głosowania, poparty przez członków RN.
Andrzej Turski wycofał wniosek w sprawie tajnego głosowania.
Nikt z członków RN nie zgłosił wniosku w sprawie tajnego głosowania.
Za wyborem niżej wymienionych członków Rady Nadzorczej na przewodniczącego Rady Nadzorczej SM
„Czuby” w głosowaniu jawnym oddano:

  1. Konrad Klimek – 7 głosów;
  2. Konrad Gładosz – 10 głosów;

Konrad Gładosz został wybrany na przewodniczącego RN.

Ad. 4a
Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie: zmiany uchwały nr 7/22/2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023-2026;
Przewodniczący poinformował, że w związku z wyborem zastępcy przewodniczącego RN (Konrada Gładysza)
na przewodniczącego RN, zaistniała konieczność wyboru innego członka RN do pełnienia tej funkcji.
Zarządził zgłaszanie kandydatów na zastępcę przewodniczącego RN.
Do przewodniczącego zgłoszono następujące kandydatury na zastępcę przewodniczącego Rady Nadzorczej SM „Czuby”:

  1. Andrzeja Turskiego – nie wyraził zgody na kandydowanie,
  2. Piotra Zaręby – wyraził zgodę na kandydowanie,
  3. Konrada Klimka – nie wyraził zgody na kandydowanie.

Innych kandydatur nie zgłoszono.

Wniosek o zamknięcie listy kandydatów na zastępcę przewodniczącego RN poddano pod głosowanie.
Za zamknięciem listy kandydatów zagłosowało 15 osób, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.
Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie wyboru zastępcy przewodniczącego RN.
Za wyborem Piotra Zaręby na zastępcę przewodniczącego RN głosowało 9 członków RN, przeciw –5, wstrzymał się od głosu –1 członek RN.
Rada Nadzorcza większością głosów – 16 za przy 1 wstrzymującym się od głosu podjęta uchwałę następującej treści:


Uchwała Nr 3/3/2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.03.2024 r.

w sprawie: zmiany uchwały nr 7/22/2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie- kadencja 2023-2026.

Na podstawie § 89 ust. 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 14 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:

§ 1

W uchwale Rady Nadzorczej 7/22/2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie wyboru Prezydium Rady Nadzorczej SM „Czuby”
w Lublinie- kadencja 2023-2026, w § 1 wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Przewodniczący Rady Nadzorczej Konrad Gładosz”

2) § 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej Piotr Zaręba”

3) W § 1 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8. Przewodniczący Komisji Statutowo – Regulaminowej Marcin Mielniczuk”

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonymw § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.


Ad. 4b

Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie: zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej w budynkach: Gościnna 3, Sympatyczna 4, Gościnna 5, Gościnna 15 w osiedlu „Skarpa”;
Zastępca przewodniczącego Komisji GZM i I poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 20.02.2024 r. z:
– uchwałą Nr 3/24 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” z dnia 29 stycznia 2024 r w sprawie zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę
instalacji gazowej z 25 zł na 50 zl. w budynkach: Gościnna 3, Sympatyczna 4,Goscinna 5, Gościnna 15 w osiedlu „Skarpa”;
– protokołami z przeglądu przeprowadzonego w z 2013 r. rur gazowych zdemontowanych z budynków wyszczególnionych
w uchwale RPNO „Skarpa” – stwierdzeniami zawartymi w protokołach „wymiana instalacji jest konieczna”
– informacją o braku sprzeciwu mieszkańców w sprawie wymiany instalacji
– projektem uchwały RN,

postanowili zgłosić do RN wniosek, by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji wiekszoscią głosów – 14 za przy 3 wstrzymujących się od głosu podjeła uchwałę nastepującej treści:

Uchwała Nr 4/1/2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.03.2024 r.

w sprawie: zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej w budynkach: Gościnna 3, Sympatyczna 4, Gościnna 5, Gościnna 15 w os. Skarpa .

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 6 ust.2 pkt 2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie oraz Uchwały Nr 2/2024 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 29.01.2024 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Od dnia 1 czerwca 2024 roku zmienia się wysokość dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej z 25 zł. miesięcznie za lokal na 50 zł. miesięcznie za lokal w budynkach: Gościnna 3, Sympatyczna 4, Gościnna 5, Gościnna 15.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024 r. I podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Ad. 4c
Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie: wprowadzenie dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na montaż instalacji domofonowej w budynku przy ul. Tymiankowej 1 w nieruchomości EŁ08 w os. „Łęgi”;
Zastępca przewodniczącego Komisji GZM i I poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się na posiedzeniu
w dniu 19.03.2024 r. z:

– uchwałą Nr 4/24 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Łęgi” z dnia 28 lutego 2024 r w sprawie wprowadzenie dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na montaż instalacji domofonowej w budynku przy
ul. Tymiankowej 1 nieruchomości EŁ08 w os. Łęgi,
– z informacją, że RPNO „Łęgi” powyżej przedstawioną uchwałę, podjęła na prośbę mieszkańców V klatki budynku przy
ul. Tymiankowej 1,
– projektem uchwały RN,
postanowili zgłosić do RN wniosek, by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyslnie – 17 za podjeła uchwałę nastepującej treści:


Uchwała Nr 5/2/2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.03.2024 r.

w sprawie: wprowadzenia dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – z przeznaczeniem na montaż instalacji domofonowej w budynku przy ulicy Tymiankowej 1 nieruchomości 08 EŁ os. Łęgi.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 6 ust.2 pkt 2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie oraz Uchwały Nr 04/02/2024 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Łęgi z dnia 28.02.2024 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Od 1 lipca 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku wprowadza się dodatkowy odpis na fundusz remontowy z przeznaczeniem na montaż instalacji domofonowej w wysokości 48 zł miesięcznie za lokal w budynku przy ulicy Tymiankowej 1 dla lokali od nr 41 do nr 50.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2024 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.


Ad. 4d

Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej w budynku przy ul. Gościnnej 13.

Zastępca przewodniczącego Komisji GZM i I poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się
na posiedzeniu w dniu 19.03.2024 r. z:

– uchwałą Nr 8/2024 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” z dnia 4 marca 2024 r w sprawie zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę
instalacji gazowej w budynku przy ul. Gościnnej 13.
– protokołami przeglądu z 2013 r. rur gazowych zdemontowanych z budynku Gościnna 13 wyszczególnionym w uchwale RPNO „Skarpa” – stwierdzeniami zawartymi w protokołach” należy w
budynku mieszkalnym wielorodzinnym Osiedlu Skarpa w Lublinie przy ul. Gościnnej 13 wykonać nową instalację gazową w oparciu o nowy projekt budowlany wewnętrznej instalacji gazowej „”
– informacją o braku sprzeciwu mieszkańców w sprawie wymiany instalacji.
– projektem uchwały RN

postanowili rekomendować Radzie Nadzorczej podjęcie uchwały w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję, po nadaniu § 1 następującego brzmienia:
§ 1 Od dnia 1 sierpnia 2024 roku do czasu sfinansowania projektu, zmienia się wysokość dodatkowego odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej z 25 zł. miesięcznie za lokal na 50 zł. miesięcznie za lokal w budynku przy ulicy Gościnnej 13.

Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyslnie – 17 za podjeła uchwałę nastepującej treści:

Uchwała 6/3/2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.03.2024 r. r

w sprawie: zmiany stawki dodatkowego odpisu na fundusz remontowy – z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej w budynku przy ulicy Gościnnej 13.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lubliniei § 6 ust.2 pkt 2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 8/2024 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpaz dnia 04.03.2024 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Od dnia 1 sierpnia 2024 roku do czasu sfinansowania projektu zmienia się wysokość dodatkowego odpisu na fundusz remontowym z przeznaczeniem na przebudowę instalacji gazowej z 25 zł. miesięcznie za lokal na 50 zł. miesięcznie za lokal
w budynku przy ulicy Gościnnej 13.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Ad. 5a
Omówienie wniosków w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych przez Pracodawcę (SM „Czuby”) dla: Prezesa Zarządu Marty Brożyny i Zastępcy Prezesa ds. Finansowych Jarosława Jagitki;

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 15.02.2024 r. z wnioskami w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych przez Pracodawcę (SM „Czuby”) dla:
Prezesa Zarządu Marty Brożyny na studia pod tytułem „Zarzadzanie nieruchomościami Lubelskiej Akademii WSEI
w Lublinie, dla Zastępcy Prezesa ds. Finansowych Jarosława Jagitki pod tytułem „Menadżer biznesu – MBA” organizowanych przez Akademię Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie.

po uzyskaniu informacji, że w planie gospodarczo – finansowym na rok 2024 r. została zatwierdzona kwota 20.000 zł na szkolenia dla pracowników, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wnioski:
1) by Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd Spółdzielni do przedłożenia na najbliższym posiedzeniu Plan szkoleń dla pracowników SM „Czuby” na rok 2024.
2) nie rekomenduje Radzie Nadzorczej przyjęcia do realizacji wniosków w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych dla: Prezesa Zarządu i Zastępcy Prezesa ds. Finansowych.
(umowa o pracę z ww. zawarta jest na okres krótszy niż okres szkolenia).

Rada Nadzorcza po:
– wysłuchaniu informacji Andrzeja Turskiego, że- Zarząd został wybrany na podstawie określonych wymagań, od wybranych członków Zarządu nie było wymagane, aby podnosili swoje kompetencje.
Ważne jest natomiast, aby zadbać o szkolenia pracowników;
– zapoznaniu się z wykazanymi przez Zarząd działaniami i wysokością wydatków na rzecz kształcenia ustawicznego;
a) kursy organizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
b) studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą:
c) egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności lub uprawnień zawodowych,

oraz po dyskusji postanowiła w wyniku glosowania przy 5 głosach za przyznaniem,11 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosu, nie wyraziła zgody na dofinansowania studiów podyplomowych przez SM „Czuby” dla: Prezesa Zarządu Marty Brożyny i Zastępcy Prezesa ds. Finansowych Jarosława Jagitki.

Ad. 5b
Omówienie wniosków z posiedzeń komisji: Rewizyjnej, GZM i I, Statutowo-Regulaminowej.

Przewodniczący RN przypomniał, że członkowie Komisji Statutowo – Regulaminowej na posiedzeniu 15 .02.2024 r. po zapoznaniu się z wnioskiem zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych Tomasza Budy dot. możliwości zmiany Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach SM „Czuby”, w części zapisów dotyczących obowiązku osób posiadających tytuł prawny do lokalu w zakresie wykonywania napraw, wymian i odnowień między innymi balkonów, loggii
i tarasów określonych w § 7 ust. 2 pkt 6 lit. b – c i § 6, stanowiącego obowiązkach Administracji Osiedli w kwestii konserwacji, napraw, remontów balkonów (pkt 5 ), oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę następującej treści:


UCHWAŁA Nr / /2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.03.2024 r.

w sprawie: zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 23 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:

§ 1

W Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:

„naprawa, wymiana lub odnowienie balkonów lub loggii w zakresie izolacji przeciwwodnej, posadzek: cementowych, z płytek ceramicznych itp. wraz z ich uszczelnieniem przeciwwodnym, malowania od strony wewnętrznej sufitów balkonów/loggii oraz malowania balustrad balkonowych i parapetów zewnętrznych, w przypadku stwierdzenia przecieków, awarii lub zagrożenia struktury budynku, potwierdzonych operatem technicznym, sporządzonym przez Spółdzielnię”

§ 2

Uchwala się tekst jednolity Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

Przewodniczący RN przypomniał, że członkowie komisji GZM i I po zapoznaniu się na posiedzeniu 20.02.2023 r.
z projektem uchwały zaproponowanym przez Komisję Statutowo – Regulaminową, zwrócili się do radcy prawnego
o wyjaśnienie czy zaproponowana zmiana w § 6 pkt 12 w przedstawionym projekcie uchwały nie jest w sprzeczności do § 7 ust.1 pkt 6 lit. b „naprawy lub wymiany izolacji przeciwwodnej, posadzek: cementowych płytek ceramicznych itp. wraz z ich uszczelnieniem przeciwwodnym;”

Zastępca prezesa ds. eksploatacji przypomniał, że zgodnie z przyjęta uchwałą naprawy balkonów będą finansowane
z funduszu remontowego, a podstawą do ich wykonania będzie operat techniczny przygotowany przez pracownika spółdzielni i oceniający stan techniczny remontu. Na podstawie tej oceny będzie ustalana kolejność remontów. Procedura ta ma zapobiec również konfliktom sąsiedzkim.

Rada Nadzorcza większością głosów – 15 za przy 2 wstrzymujących się od głosu podjęła uchwałę następującej treści:


UCHWAŁA Nr 7/16/2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 21.03.2024 r.

w sprawie: zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 23 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:

§1

W Regulaminie porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:
„naprawa, wymiana lub odnowienie balkonów lub loggii w zakresie izolacji przeciwwodnej, posadzek: cementowych,
z płytek ceramicznych itp. wraz z ich uszczelnieniem przeciwwodnym, malowania od strony wewnętrznej sufitów balkonów/loggii oraz malowania balustrad balkonowych i parapetów zewnętrznych, w przypadku stwierdzenia przecieków, awarii lub zagrożenia struktury budynku, potwierdzonych operatem technicznym, sporządzonym przez Spółdzielnię “

2) §7 ust. 1 pkt 6 lit. b otrzymuje brzmienie:
„naprawy lub wymiany izolacji przeciwwodnej, posadzek: cementowych, z płytek ceramicznych itp.wraz z ich uszczelnieniem przeciwwodnym, z zastrzeżeniem § 6.

§2

Uchwala się tekst jednolity Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w’ Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu Spółdzielni.

Ad. 6
Zapoznanie się planem pracy i planowanymi działaniami Zarządu na 2024 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się na posiedzeniu 15.02.2024 r.
z Planem pracy i planowanymi działaniami Zarządu na 2024 r. postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by przyjęła Plan pracy Zarządu, który będzie podstawą do „rozliczania” Zarządu z przyjętych zadań, oceny zakresu realizacji zadań zawartych
w planie pracy, łącznie z przedstawianą co kwartał informacją na temat ich realizacji. Będzie pomocnym załącznikiem przy rozpatrywaniu wniosków w sprawie oceny pracy Zarządu za poszczególne kwartały, wniosków w sprawie przyznania premii.

Za przyjęciem Planu pracy Zarządu w 2024 r. głosowało 15 członków RN, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Ad. 7a
Udzielenie informacji (na piśmie) dot. wydatków związanych z zakupem dodatkowego modułu programu firmy UNISOFT;

b) działań podjętych przez Zarząd w związku z ujawnieniem informacji – zestawień wydruków kont księgowych kontrahenta firmy UNISOFT.

Rada Nadzorcza zapoznała się z informacją Zarządu SM „Czuby” w Lublinie dotyczącą zawarcia umowy informatyzacji oraz umowy na rozszerzenie licencji Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) Wspomagającego Zarządzanie, autorstwa UNISOFT Sp. z o, o, z siedzibą w Gdyni oraz kosztami świadczenia usług informatycznych w SM „Czuby” w Lublinie.

Prezes zarządu uzupełniając przedstawioną informację wyjaśniła, że zdecydowano się na wybór i zakup oprogramowania Unisoft ponieważ w spółdzielni był już zainstalowany jeden z modułów tego systemu, a pracownicy korzystający z niego wypowiadali się pozytywnie na tego jego funkcjonowania i obsługi.
Przeprowadzone konsultacje z innymi spółdzielniami korzystającymi z Unisoftu potwierdziły, że jest to dobry i godny polecenia program. Inne systemy obecne w spółdzielni powodowały problemy techniczne i były krytykowane przez ich użytkowników.

Problem informatyzacji spółdzielni pojawił się już za czasów poprzedniego zarządu i Rady Nadzorczej, jednak wtedy zakup dodatkowych modułów został zatrzymany przez ówczesną Radę Nadzorczą. Przetarg nie został zorganizowany, ponieważ
w tym przypadku tylko firma Unisoft mogła dostarczyć kolejne moduły oprogramowania, a ponadto zarządowi zależało, aby zostały one wprowadzone wraz z początkiem roku. Jest to tzw. program pudełkowy i można go rozbudować jedynie poprzez dodanie kolejnych modułów tylko tego producenta.

Radca prawny wyjaśnia, że zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych, Zarząd ma obowiązek organizować przetargi dla inwestycji, których wartość przekracza 100 000 zł. Ten sam regulamin mówi o możliwości złożenia zamówień z wolnej ręki w przypadku, gdy usługa może zostać wykonana tylko przez jednego oferenta (§ 46 pkt. 2). Sytuacja taka miała miejsce w tym przypadku, ponieważ jedynym możliwym dostawcą usług jest Unisoft. Zarząd zatem mógł, ale nie musiał organizować taki przetarg. Radca przytacza także kompetencje Zarządu do których należy m.in. zakup dodatkowego oprogramowania o ile wydatek ten został uwzględniony w planie gospodarczym. Chociaż konieczność poprawy informatyzacji spółdzielni nie wzbudza sprzeciwu, to jednak fakt braku udzielenia informacji przez Zarząd do Rady Nadzorczej co do kosztów zakupu oprogramowania oraz brak sprawdzenia możliwości wykorzystania innych programów wzbudza niezadowolenie zarówno niektórych członków RN, jak i obecnych członków spółdzielni. Komunikacja na linii Zarząd – Rada zdecydowanie musi ulec poprawie i dlatego Zarząd proponuje, że będzie uczestniczył w każdym posiedzeniu RN i informował o bieżącej sytuacji spółdzielni, problemach i planowanych inwestycjach itp.

Wniosek o zakończenie dyskusji został przegłosowano z wynikiem: za – 12, przeciw – 1, wstrzymało się – 2.
Przedstawiona przez Zarząd informacja została przyjęta.

Ad. 7b
Rada Nadzorcza zapoznała się z:

Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
dotycząca działań podjętych w związku z ujawnieniem informacji –
zestawień, wydruków kont księgowych, kontrahenta firmv UNISOFT

Dnia 27 lutego 2024 r., Członek Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej ..Czuby” w Lublinie, przyniósł, adresowany do niego, anonim do którego dołączone były wydruki z informacjami dotyczącymi kontrahenta Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.Wydruki te pochodzą z programu informatycznego używanego przez Spółdzielnię.

Celem wykrycia sprawców udostępniania danych wrażliwych osobom trzecim, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie, złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa na szkodę Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie. W zawiadomieniu sformułowane zostały wnioski dowodowe, mające na celu wykrycie sprawców udostępniania informacji.
Uzupełniając przedstawioną informację prezes Zarządu wyjaśniła, że sprawa została zgłoszona do prokuratury, która proceduje zgłoszenie.
Zarządzono 5 minut przerwy.

Ad. 8
Rozpatrzenie wniosku z dnia 29 stycznia 2023 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”w sprawie rozwiązania umowy o pracę z Prezesem Zarządu Martą Brożyną.

Przewodniczący RN przypomniał, że wniosek z dnia 29.01.2024 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” dot. rozwiązania umowy o pracę z Panią Prezes SM Czuby Martą Brożyną z uwagi na brak kompetencji do wykonywania w/w funkcji, błędna polityka kadrowa, nepotyzm, nieprzestrzeganie procedur w relacji RPNO Skarpa – Zarząd Spółdzielni, nieprofesjonalne działania, które mogą doprowadzić do likwidacji Domów Kultury SM Czuby. niedotrzymanie obietnic złożonych mieszkańcom
w czasie wyborów do Rady Nadzorczej SM Czuby, prezydium skierowało do zaopiniowania przez Komisję Rewizyjną.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się na posiedzeniu 15.02.2024 r, z:

  1. Wnioskiem z dnia 29 stycznia 2024 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” w sprawie rozwiązania umowy o pracę z prezesem Zarządu Panią Martą Brożyną,
  2. Pismem Przewodniczacej RN z dnia 2 lutego 2024 r. skierowanym do przewodniczącego i sekretarza Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” – zaproszeniem na posiedzenie
    prezydium RN w dniu 8 lutego 2024 r. w celu ustosunkowania się do stawianych zarzutów zawartych we wniosku.
  3. Pismem przewodniczącego RPNO „Skarpa” z dnia 5 lutego 2024 r. – informacją o przekazaniu pisma przewodniczącej RN
    z 2.02.2024 r. do rozpatrzenia na najbliższym posiedzeniu RPNO „Skarpa”
  4. Wnioskiem z dnia 6 lutego 2024 r. Pani Emilii Zamiejskiej skierowanym do RPNO „Skarpa” z prośbąo przedstawienie
    na piśmie opisu nieprofesjonalnych działań Prezes Zarządu dążących do likwidacji Domów Kultury.
  5. Wysłuchaniu opinii radcy prawnego nt. czy Rada Nadzorcza pełni rolę nadrzędną nad Radą Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,

postanowili zgłosić do RN dwie propozycje:
– by RN skierowała do RPNO „Skarpa” pismo, że zapoznała się wnioskiem z dnia 29.01.2024 r.
– by RN wystąpiła do RPNO „Skarpa” z prośbą o udzielenie szerszych informacji, uzasadnienia wniosku.

W czasie obrad RN nie byli obecni autorzy pisma, a inny członek RPNO „Skarpa” nie chciał się wypowiadać w imieniu całej RPNO.
Prezes Zarządu stwierdziła, że przedstawione w piśmie zarzuty nie są prawdziwe, wszystkich tych którzy mają wątpliwości co do jej sposobu zarządzania i podjętych przez nią decyzji, zaprosiła do osobistej rozmowy. Wyjaśniła, że osoby, które odeszły ze spółdzielni miały rozwiązane umowy o pracę za porozumieniem stron, większość z tych osób miała już prawa do emerytury, nie zostały zatem bez dochodu. Wszystkie redukcje etatów wynikały z zatwierdzonej struktury spółdzielni. Jedna osoba, której etat zlikwidowano została przeniesiona na inne stanowisko. Zaprzeczyła nepotyzmowi, a jedyna osoba, którą zna i która została zatrudniona wykonuje pracę za 1,5 etatu. Spotkanie opłatkowe i karnawałowe odbyło się z funduszu świadczeń socjalnych i w porozumieniu ze związkami zawodowymi, a więc nie kosztem mieszkańców.
Zapytana wprost o nazwisko informatyka przytoczone w piśmie-anonimie zaprzecza, aby go znała.
Radca wyjaśnia, że wniosek złożony przez RPNO „Skarpa” nie ma podstaw, aby poddawać go pod głosowanie.

Rada Nadzorcza z wynikiem głosowania za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 3. postanowiła skierować do RPNO „Skarpa” odpowiedz w brzmieniu:

Lublin, dnia …… .03.2024 r.
Ldz.: RN / / 2024
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”

„Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby w Lublinie z wnioskiem z dnia 29 stycznia 2024 r Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”. zapoznała się na posiedzeniu 21marca 2024 r. i przyjęła do wiadomości zgłoszone uwagi.”

Ad. 9
Rozpatrzenie pism skierowanych do RN:

1) Rada Nadzorcza zapoznała się pismem z dn. 15 lutego 2024 r. członka RN Krystiana Fariona dot. udzielenia informacji
o dokonanej sprzedaży lub przeniesienia własności któregokolwiek lokalu zlokalizowanego przy ul. Sasankowej 8, ul. Różanej 1 oraz czy przychody z wynajmu tych lokal są księgowane na konto mienia spółdzielni czy też na wydzielone konto os. „Ruta”;

Autor pisma Krystian Farion wyjaśnił, że wystąpił z pismem do RN, gdyż jako członek spółdzielni nie mógł tych informacji uzyskać.
Radca prawny potwierdził, że o takie informacje może zawnioskować RN, członek spółdzielni nie może ich uzyskać.
Prezes Zarządu prosiła RN by wraziła zgodę na przesunięcie terminu przygotowania odpowiedzi na pytania zgłoszone
w piśmie Krystiana Fariona, na pierwsze posiedzenie RN przypadające po Walnym Zgromadzeniu.
Aktualnie Zarząd zajęty jest przygotowaniami sprawozdań w tym finansowym oraz innych dokumentów do Walnego Zgromadzenia.
Rada Nadzorcza (w tym autor pisma), jednogłośnie w wyniku głosowania – 16 za, wyraziła zgodę na zaproponowany termin przygotowania informacji ujętych w piśmie Krystiana Fariona.

2) Rada Nadzorcza zapoznała się pismem z dn. 25 listopada 2023 r. (data wpływu 26.02.2024 r. mieszkańców osiedla „Widok” skierowanego do Krajowej Rady Spółdzielczej dot. rozpatrzenia zastrzeżeń do sprawozdań finansowych SM „Czuby” w Lublinie za rok 2022 i lata poprzednie;

Rada Nadzorcza treść pisma przyjęcia do wiadomości przez aklamację, nie było sprzeciwu.

3) Rada Nadzorcza zapoznała się pismem z dn. 4 marca 2024 r. członka zam. w os. „Skarpa” przy ul. Sympatycznej
dot. nieprawidłowości w naliczaniu opłat czynszowych;

Andrzej Turski przypomniał zasady i terminy informowania mieszkańców o zmianach w wysokości poszczególnych składników czynszu, jednocześnie przywołując sytuacje związane z niedotrzymywaniem tych terminów za kadencji poprzedniej RN i Zarządu. Zasugerował, że w odpowiedzi do ww. trzeba się skupić na działaniach aktualnego Zarządu,
a nie poprzedniego.

Prezes poinformowała, że spółdzielnia prowadziła i prowadzi szeroką korespondowała z autorką pisma i na bieżąco przekazuje żądane informacje.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 16 za, postanowiła skierować na pismo z dnia 4 marca 2024 r.
odpowiedz następującej treści (zgodną z propozycją Andrzeja Turskiego):

„Rada Nadzorcza informuje, że na posiedzeniu w dniu 21 marca zapoznała się z Pani pismem, przedłożonymi przez Panią dokumentami oraz wyjaśnieniami Zarządu SM Czuby w sprawie nieprawidłowości w „naliczaniu wysokości opłat czynszowych”, niezachowywaniem „terminowości nakładania podwyżek czynszowych” a także brakiem uzasadnienia podwyżek.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby, po przeanalizowaniu całości korespondencji w powyższej sprawie, przyjęła do aprobującej wiadomości, wyjaśnienia Zarządu. Zdecydowana większość przedstawionych przez Panią faktów niedotrzymania terminów zawiadomień a także niewystarczających uzasadnień podwyżek obciążają Zarząd SM Czuby
w poprzednim składzie. Potwierdza to słuszność decyzji Walnego Zgromadzenia z 2023 roku o nieudzieleniu absolutorium
i odwołaniu członków ówczesnego Zarządu w związku z, między innymi, niewystarczającym dbaniem o interesy mieszkańców. Zarząd w obecnym składzie odpowiada za treść trzech przedstawionych przez Panią zawiadomień: dwa datowane 29 grudnia 2023 oraz jedno datowane na 29 stycznia 2024. Rada przyjęła wyjaśnienia Zarządu o szczególnych okolicznościach podania do wiadomości klientów taryf MPWiK zatwierdzonych przez Wody Polskie. Okoliczności te uniemożliwiły dotrzymanie statutowego terminu zawiadomienia. Rada uznała przeprosiny z powodu pomyłki w podaniu numeru uchwały RN w sprawie uchwalenia planu gospodarczego na 2024 rok (nie 37 a 33).
Rada Nadzorcza wyraziła przekonanie, że przeprowadzone z Pani inspiracji, analiza dokumentów i dyskusja na posiedzeniu rady doprowadziły do wyjaśnienia sprawy Potwierdziły także konieczność uważnego przestrzegania terminów komunikacji z członkami zgodne z ich oczekiwaniami.”

4) Rada Nadzorcza zapoznała się pismem z dn. 27 lutego 2024 r. członka zam. w os. „Ruta” przy ul. Watykańskiej dot. udzielenia informacji nt. średnich kosztów centralnego ogrzewania w budynkach osiedla „Ruta” za 2022 r. kosztów c.o.
od 01.11.2022 r.;

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu informacji przedstawionych przez autora pisma na temat średnich kosztów c.o. na osiedlu „Ruta” , wyjaśnienia, że wystąpił z pismem do RN, gdyż jako członek spółdzielni nie mógł tych informacji uzyskać od administracji ani Zarządu. Uważa, że wszyscy mieszkańcy powinni znać koszty c.o., ponieważ jest to istotny składnik czynszu. Ponadto twierdzi, że na osiedlu w wielu blokach bez podzielników koszty okazują się być niższe niż te z bloków, gdzie są podzielniki. Zauważa spore rozbieżności i chce dociec przyczyny tych różnic w czym mają pomóc dane, które chce uzyskać.

Zastępca prezesa Tomasz Buda wyjaśnił, że różnice w kosztach c.o. na poszczególnych budynkach mogą wynikać z różnic pomiędzy budynkami np. braku izolacji, zwyczajów mieszkańców co do ogrzewania mieszkania. Spółdzielnia można zlecić wykonanie audytu energetycznego budynku, ale to kosztuje, Wynik może pokazać, że przyczyną różnic nie będą przyczyny techniczne a nawyki mieszkańców. Zaprosił do rozmowy, podczas której udzieli informacji o sposobie rozliczania ciepła przez LPEC i spółdzielnię oraz udzieli informacji na temat kosztów c.o. nieruchomości autora pisma. Spółdzielnia nie ma obowiązku przedstawiać takich informacji, ale może udostępnić fakturę z LPEC.
Z zaproponowanym rozwiązaniem nie zgadza się autor pisma, któremu zależy na komplecie danych i informacji dla ogółu mieszkańców.

Przewodniczący RN poddał pod głosowanie wnioski:

  1. o zakończenie dyskusji na ten temat.
    Za przyjęciem wniosku głosował 13 członków RN, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.
  2. o ponowne spotkanie autora pisma z zarządem w celu wyjaśnienia kosztów c.o.
    Za przyjeciem wniosku głosowało 9 członków RN, przeciw – 0, wstrzymało się – 6.

Autor nie zgadza się na takie rozwiązanie, ponieważ wcześniejsze rozmowy z Zarządem nie przyniosły satysfakcjonującej go odpowiedzi. Nalega, aby zagłosować za jego wnioskiem.
Przewodniczący RN poddał pod głosowanie (swój wniosek) wniosek o zobowiązanie Zarządu do przedstawienia informacji na temat średnich kosztów c.o. za 2022 i 2023 w rozbiciu na budynki osiedla Ruta na jednym z kolejnych posiedzeń w terminie
po odbyciu Walnego Zgromadzenia.
Za przyjeciem wniosku głosowało 10 członów RN, przeciw – 2, wstrzymało się – 3 członków.

5) Rada Nadzorcza zapoznała się pismem z dnia 3 marca 2024 r. członka zam. w oś. „Skarpa” przy ul. Gościnnej dot. zagrożenia życia i zdrowia przez sąsiada w związku z wyburzaniem ścian dziadowych i nośnych.

Zastępca prezesa ds. eksplantacji wyjaśnił, że inspektor BHP zatrudniony w spółdzielni dokonał wizji przeprowadzonego remontu we wskazanym mieszkaniu i stwierdził, że prace wykonywane były prawidłowo. Nie zauważył pęknięcia ścian.

Rada Nadzorcza jednomyślnie – 15 za postanowiła w odpowiedzi skierowanej do w/w poinformować, że:

  1. Zapoznała się z pismem
  2. Przeprowadzona przez spółdzielnie wizja lokalna w mieszkaniu sąsiada nie potwierdziła obawy autora pisma dot. zagrożenia życia i zdrowia w związku z wyburzaniem ścian dziadowych i nośnych.
    Prace remontowe prowadzone są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Ad. 10
Rada Nadzorcza dyskutowała na temat sposobu obradowania.
W toku dyskusji sformułowano następujące wnioski:

  1. Posiedzenia komisji rady, porządki obrad, których nie zawierają wielu spraw do zaopiniowania i w związku z czym nie wymagają dłuższych obrad decyzją przewodniczącego komisji winny być zwoływane w dniu posiedzenia Rady Nadzorczej, godzinę lub półtora wcześniej.
  2. Posiedzenia prezydium i plenum RN powinny odbywać się we wtorki.
  3.  Kolejne posiedzenie prezydium RN odbędzie się 9.04.2024 r. o godz. 17.30, a posiedzenie plenarne
    23.04. 2024 r. o godz. 17.30.
  4.  Postanowiono, że:
    a) w każdym posiedzeniu RN uczestniczył będzie radca prawny.
    b) Zarząd raz na kwartał będzie składał sprawozdawania ze swej działalności, w których będzie informował
    o aktualnych sprawach spółdzielni i o decyzjach kluczowych.
  5. Na wniosek przewodniczącego RN na posiedzenie będą zapraszani członkowie, których sprawy zostaną umieszczone w porządku obrad posiedzenia.

Na tym posiedzenie zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej
Kataryna Podlecka

Przewodniczący
Rady Nadzorczej
Konrad Gładosz

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie