Protokół Nr 4 /2024
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 30.04.2024 r.
W dniu 21 marca 2024 r. o godz. 17:30 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:
Przewodniczący RN: Konrad Gladosz
Zastępcy przewodniczącego: Danuta Przybyś – Ziemba, Piotr Zaręba
Sekretarz: Katarzyna Podlecka. Jerzy Kaczmarski,
Członkowie: Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Krystian Farion, Konrad Klimek, Jolanta Sławińska, Andrzej Turski, Emilia Zamiejska, Małgorzata Zmysłowska Marcin Mielniczuk.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes SM „Czuby” – Marta Brożyna
– Zastępca prezesa ds. finansowych SM „Czuby” – Jarosław Jagitka
– radca prawny – Krzysztof Żuraw
– st. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
– pracownik działu członkowsko – prawnego – Zuzanna Staszczuk
– główna księgowa – Ewa Szaruga
– kierownik działu opłat i windykacji – Elżbieta Ożóg
Obradom przysłuchiwało się 11 członków spółdzielni.
Przewodniczący RN poinformował, że zaplanowanego na dziś porządek obrad przedstawia się następująco:
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 12 za.
Ad. 2
Przyjęcie protokołu posiedzenia RN z dnia 21.03 2024 r.
Przewodniczący zarządził dyskusji na przedstawionym członkom RN projektem protokołu.
Krystian Farion prosi o potwierdzenie, czy odpowiedz na pismo z dn. 15 lutego 2024 r. dot. udzielenia informacji
o dokonanej sprzedaży lub przeniesienia własności któregokolwiek lokalu zlokalizowanego przy ul. Sasankowej 8,
ul. Różanej 1, oraz czy przychody z wynajmu tych lokal są księgowane na konto mienia spółdzielni czy też na wydzielone konto os. „Ruta”, zgodnie z decyzją RN z dnia 21 marca 2024 r. otrzyma od Zarządu na pierwsze posiedzenie RN przypadające po Walnym Zgromadzeniu.
Oraz
Czy nie taką samą decyzję RN podjęła do pisma z dn. 27 lutego 2024 r. członka zam. w os. „Ruta” przy ul. Watykańskiej dot. udzielenia informacji nt. średnich kosztów centralnego ogrzewania w budynkach osiedla „Ruta” za 2022 r. kosztów c.o. od 01.11.2022 r.- a nie taką jaka została zawarta w protokole i odpowiedzi skierowanej do w/w. Jego zdaniem powinien być zapis „na posiedzenie RN po Walnym Zgromadzeniu w lipcu”
Żaden z członków RN nie odniósł się do uwagi Krystiana Fariona.
Prezes Zarządu przypomniała, że w dn. 21.03.2024 r. Zarząd wnosił do RN o wyznaczenie dłuższego terminu przedstawienia informacji żądanej w piśmie dn. 27 lutego 2024 r. z uwagi na duży zakres prac do wykonania tj. przygotowanie materiałów na Walne Zgromadzenie, jego obsługę, jak też realizację obowiązków wynikających z § 77 ust. 6 – 8 Statutu Spółdzielni. Ponadto za przyjeciem propozycji odpowiedzi RN na pismo w/w w przedstawionym brzmieniu głosowało 10 członków RN, 2 przeciw ,3 wstrzymało się od głosu.
Protokół z posiedzenia RN w dniu 21 kwietna 2024 r. został przyjęty większością głosów – 8 za, przy 3 wstrzymujących się od głosu.
Ad. 3.
Analiza działalności gospodarczo – finansowej z 2023 r.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z analizą działalności gospodarczo – finansowej za 2023 r, zawierającą zestawienia:
postanowili zarekomendować RN przyjęła przedstawioną analizę działalności gospodarczo – finansowej za 2023 r.
Zastępca prezesa ds. finansowych poinformował, że analiza działalności finansowej SM „Czuby” za 2023 r, po jej przyjęciu przez RN zostanie przekazana do administracji osiedli i wiadomości RPNO.
Rada Nadzorcza Analizę działalności gospodarczo- finansowej SM „Czuby” za 2023 r. przyjęła większością głosów – 8 za przy 1głosie przeciwnym i 2 wstrzymujących się od głosu.
Ad. 4.
Sprawozdanie z badania sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2022 r.
Zastępca prezesa ds. finansowych poinformował, że RN 11.04.2023 r.(w poprzednim składzie) nie rekomendowała Walnemu Zgromadzeniu przyjęcia sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2022 r.
pomimo przedstawionych wyjaśnień, że wskazane błędy w „Informacji dodatkowej” nie miały żadnego wpływu na prawidłowość sporządzenia bilansu, spowodowane były błędnym sformatowaniem komórki.
Andrzej Turski zaproponował by Rada Nadzorcza rekomendowała Walnemu Zgromadzeniu przyjęcie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych SM Czuby za lata 2019 – 2022.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z:
– sprawozdaniem finansowym SM „Czuby” za 2022 r. oraz opinią biegłego rewidenta.
– wyjaśnieniem dot. nie przyjęcia sprawozdania za 2022 rok na posiedzeniu Rady Nadzorczej dn. 11.04.2023 r., z uwagi na wskazane błędne kwoty w tabeli środków trwałych będącej jedynie załącznikiem do informacji dodatkowej.
– wyjaśnieniem Zarządu Spółdzielni, że wspomniane błędy nie miały żadnego wpływu na prawidłowość sporządzenia Sprawozdania Finansowego za 2022 r.
– projektem uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego SM Czuby za 2022 r.
– projektem uchwały dla Walnego Zgromadzenia w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie za 2022 r.
– Informacji Emilii Zamiejskiej dot. odpowiedzi Krajowej Rady Spółdzielczej na pismo mieszkańców
osiedla „Widok” z 25.11.2023 r. prośby o rozpatrzenie zastrzeżeń dot. sprawozdania finansowego za 2022 r. i lata poprzednie.
Krajowa Rada Spółdzielcza nie jest uprawniona do rozpatrywania zastrzeżeń dot., sprawozdania finansowego. uwagi dot. sprawozdania finansowego mogą być przedmiotem lustracji Spółdzielni.
po wyjaśnieniach przedstawionych przez Prezes Zarządu, Zastępcę Prezesa ds. finansowych i radcy prawnego, że przyjęcie przez WZ sprawozdań finansowych za lata 2019, 2020,2 021, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez biegłego rewidenta i RN oraz podjęcia przez RN 30.04.2024 r. uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego za 2022 r. będzie stanowiło podstawę do sporządzenia korekty w sprawozdaniu za 2023 r. – postanowiła rekomendować RN podjęcie uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego za 2022 r.
Sprawozdanie z badania sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2023 r
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z:
– sprawozdaniem finansowym SM „Czuby” w Lublinie za 2023 r.
– projektem uchwały w sprawie oceny sprawozdania finansowego SM Czuby za 2023 r.
– projektem uchwały dla Walnego Zgromadzenia w sprawie; zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie za 2023 r.
– pismem firmy POL- TAX z dnia 26.04.2024 r. badającej spowiadanie finansowe spółdzielni za 2023 r., informującym,
że w związku z zaistniałą nadzwyczajną sytuacją dot. braku zatwierdzenia sprawozdań finansowych za poprzednie okresy sprawozdawcze 2019-2022 niezbędny jest firmie dodatkowy czas na przeanalizowanie tej sytuacji.
– Informacją Z-ca Prezesa Zarządu ds. finansowych, że nie były w sposób prawidłowy przeprowadzane uzgodnienia wartości środków trwałych z funduszami, uzgodnienia umorzenia środków trwałych z amortyzacją i funduszami. Ponadto nie tworzono rezerw na świadczenia pracownicze zgodnie z art. 35d i art. 39 ust. 2 ustawy o rachunkowości’.
Postanowiła:
Zastępca prezesa ds. finansowych wyjaśnił, że wybrana firma do audytu, poprosiła o dodatkowe informacje i zestawienia
z uwagi, że nie były w sposób prawidłowy prowadzone uzgodnienie wartości środków trwałych z funduszami, uzgodnienia umorzenia środków trwałych z amortyzacją i funduszami, w sposób nieprawidłowy przeprowadzano procedurę tworzenia
i rozwiazywania rezerw na zobowiązania z obowiązkami wynikającym z art. 35 d i art.39 ust.2 ustawy o rachunkowości.
Szczegółowych wyjaśnień jak przebiegała procedur ewidencjonowania działań w spółdzielni w tym zakresie ( na podstawie obowiązujących przepisów), przedstawiła kierownik działu opłat i windykacji.
Prezes poinformowała, że podopisywując sporządzone sprawozdanie finansowe za 2023 r. Zarząd zdawał sobie sprawę, że sprawozdanie zawiera błędy, lecz jego nie podpisanie spowodowało by brak możliwości i podstawy do wprowadzenia korekt w roku bieżącym, a także mogło by dać pretekst firmie POL – TAX do odstąpienia od badania.
Poinformowała ponadto, że od momentu podpisania umowy z firmą POL – TAX na badanie bilansu do ubiegłego tygodnia, była dobra współpraca, wymiana dokumentów, na bieżąco korekta przekazywanych załączników. W ubiegłym tygodniu biegła rewident przekazała informację, że ma już wstępną opinie z badania, którą przekazał ado działu prawnego. Podła też informację, że istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Prezes zasugerowała badającej, by jednak zachować kompromis, nie odstępować od badania i wydać opinię z badania.
W przeciwnej sytuacji Spółdzielnia zostaje w miejscu sprzed wyboru biegłego i będzie musiała szukać kolejnej firmy do zbadania sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2023 r.
Zaproponowała też firmie POL – TAK zorganizowanie spotkania z udziałem Zarządu SM „Czuby”.
Radzie Nadzorczej przedstawiła prośbę by w przypadku zgody POL – TAX na spotkanie, upoważniła do udziału w spotkaniu dwóch członków RN.
Radca prawny wyjaśnił jakie kroki prawne może podjąć Zarząd w przypadku odstąpienia firmy POL – TAX od badania sprawozdania oraz czy w umowie o badaniu sprawozdania został zawarty pkt dot. naliczenia kar umownych.
Rada Nadzorcza w związku z brakiem opinii biegłego rewidenta w sprawie badanego sprawozdania za 2023 r. i możliwości do odnieść się do sprawozdania postanowił, odstąpić od wyrażenia stanowiska w jego oceny.
Przewodniczący RN zarządził głosowanie w sprawie:
Rada Nadzorcza postanowiła nie rekomendować Walnemu Zgromadzeniu zatwierdzenia sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2023 r.
Ad. 5.
Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
A) oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2022 i 2023 r.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 10 za przy 2 wstrzymujących się od głosu podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 8 /1 / 2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 30.04.2024 r.
w sprawie: oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2022 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 2 lit a i pkt 9 Statutu Spółdzielni, po zapoznaniu się z przedstawionym przez Zarząd SM „CZUBY” sprawozdaniem finansowym, rachunkiem zysków i strat, rachunkiem przepływów pieniężnych oraz zestawieniem zmian w funduszu własnym za 2022r., uchwala co następuje:
§ 1
Pozytywnie ocenia roczne sprawozdanie finansowe Spółdzielni składające się z:
§ 2
Niniejszą uchwałę Rada Nadzorcza postanowiła przedłożyć zgodnie z § 87 ust.1 pkt 9 Statutu – Walnemu Zgromadzeniu SM „Czuby” w Lublinie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Rada Nadzorcza odstąpiła od realizacji pkt „oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2023 r.w związku z brakiem podstawy do podjęcia uchwały – brakiem decyzji RN dot. przyjęcia sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2023 r.
B) zmian w Uchwale Nr 8/23 /2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie: wyboru Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023 -2026.
W związku z wystąpieniem z Komisji Rewizyjnej 2 jej członków, uaktualniła skład komisji podejmując jednomyślnie – 13 za, uchwałę następującej treści;
Uchwała Nr 8 / 3 / 2024
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 30.04.2024 r.
w sprawie: zmiany uchwały Rady Nadzorczej nr 8/23 /2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023 -2026
Na podstawie § 15 ust. 1 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 3 Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:
§ 1
Zmienia się §1 Uchwały Rady Nadzorczej nr 8 / 23 / 2023 z dnia 21.06.2023 r. w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – kadencja 2023 -2026, który otrzymuje brzmienie:
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad. 6
Sprawozdanie Komisji Statutowo- Regulaminowej dot. zgłoszonych zmian do Regulaminu RPNO l zasad ich wynagradzania oraz zmian statutu spółdzielni.
Przewodniczący Komisji Statutowo – Regulaminowej przedstawił członkom RN propozycje zmian zapisów w Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania w zakresie:
1. Zmian brzmienia całego § 4,
Celem wprowadzanych zmian w paragrafie 4 Regulaminu RPNO jest transformacja Rady w organ doradczy i wspierający działania Zarządu Spółdzielnie w procesach decyzyjnych. Zmiany są uzasadnione potrzebą zwiększenia efektywności zarządzania osiedlem poprzez lepsze wykorzystanie wiedzy i doświadczenia członków RPNO, scentralizowania decyzyjności i odpowiedzialności, chęcią intensyfikacji zaangażowania mieszkańców w procesy decyzyjne dotyczące ich bezpośredniego otoczenia. Zmiany te usuwają niejasności co do roli i odpowiedzialności Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, wyraźnie rozgraniczając kompetencje doradcze i konsultacyjne od wykonawczych.
2. Częściowa zmiana § 5,
Zmiany proponowane w paragrafie 5 mają na celu usprawnienie funkcjonowania Rady oraz zwiększenie jej elastyczności i reaktywności na potrzeby społeczności osiedlowej.
Proponowana zmiana w procedurze odwoływania przedstawicieli, która obniża wymagany próg z 1/3 do 1/5 liczby członków danej nieruchomości, oraz wprowadzenie możliwości odwołania przedstawiciela na podstawie liczby głosów równej co najmniej dwukrotności liczby głosów otrzymanych w wyborach, zwiększa odpowiedzialność przedstawicieli wobec mieszkańców. To umożliwia mieszkańcom bardziej bezpośredni wpływ na skład Rady i jej decyzje, a także zwiększa szanse na odwołanie nieefektywnie działających przedstawicieli Zmiany eliminują potencjalne przewlekłość kadencji członków Rady, którzy nie spełniają oczekiwań mieszkańców. Zmniejszony próg odwołania oraz opcja powiązania liczby głosów potrzebnych do odwołania z poparciem uzyskanym w wyborach, wprowadza bardziej bezpośrednią i sprawiedliwą kontrolę mieszkańców nad składem RPNO.
3. Zmian brzmienia całego § 21,
W świetle proponowanych zmian w paragrafie 4 określającym nową funkcję i rolę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla następuje konieczność sporządzenia zmiany paragrafu 21 opisującego kwestię Uchwał konstruowanych przez Radę.
4. Częściowa zmiana § 23.
Zmiany proponowane w § 23 dotyczą podniesienia wynagrodzenia członków Rady i Prezydium Rady z 5% do 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę i mają na celu zwiększenie motywacji i zaangażowania członków w efektywne zarządzanie osiedlem.
Podniesienie wynagrodzenia jest odpowiedzią na czas i wysiłek, jaki członkowie Rady wkładają w swoje obowiązki, a także ma na celu przyciągnięcie i utrzymanie osób o wysokich kompetencjach.
Przewodniczący wskazał, że Komisja nadal pracuje nad zmianami, są one poważne i wymagają głębokiego przeanalizowania w kontekście wpływu na inne postanowienia statutu
Przewodniczący RN zarządził dyskusje nad przedstawionymi zmianami:
W toku dyskusji pojawiły się propozycje – wnioski:
Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek o przełożeniu dalszej części dyskutowania o WZ do pkt 8 a „Informacja Zarządu nt. organizacja Walnego Zgromadzenia SM „CZUBY” w Lublinie,
Wniosek został przyjęty jednomyślnie – 13 za.
Ad. 7
Opinia dla Walnego Zgromadzenia w sprawie:
A) podziału zysku (netto) za 2023 r.
Rada Nadzorcza odstąpiła od realizacji pkt „podziału zysku (netto) za 2023 r. w związku z brakiem podstawy rekomendowania Walnemu Zgromadzeniu podjęcia takiej uchwały – brakiem decyzji RN dot. przyjęcia sprawozdania finansowego SM „Czuby” za 2023 r.
B) absolutorium dla członków Zarządu za działalność w 2023 r.
Realizacja tego punktu przebiegała bez obecności na Sali obrad członków Zarządu
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji zastanawiali się czy chcą rekomendować RN przyjęcie stanowiska w sprawie absolutorium dla członków Zarządu za działalność w 2023 r., czy też nie zajmowania stanowiska w sprawie absolutorium.
Komisja w wyniku głosowania, postanowiła zgłosić do RN wniosek, by zarekomendowała Walnemu Zgromadzeniu udzielenie absolutorium członkom Zarządu za działalność w 2023 r.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów- 11 za przy 1 wstrzymującym się od głosu, postanowiła przedstawić Walnemu Zgromadzeniu stanowisko w sprawie absolutorium dla członków Zarządu (w składzie od września 2023 r.) za działalność w 2023 r.
Lublin, dn. 30 kwietnia 2024 r.
STANOWISKO
RADY NADZORCZEJ W SPRAWIE ABSOLUTORIUM
DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU ZA 2023 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie po dokonaniu oceny pracy Członków Zarządu za 2023 r., pozytywnie opiniuje wniosek o udzielenie absolutorium Członkom Zarządu za działalność w 2023 roku.
Stanowisko Rady Nadzorczej wynika z podjęcia i realizacji przez Zarząd następujących działań, wynikających
z obowiązujących przepisów ustawowych i statutowych:
– Zmniejszenie struktury organizacyjnej na 2024 r. oraz likwidacja kasy, w celu obniżenia kosztów związanych
z funkcjonowaniem Spółdzielni oraz utrzymania eksploatacji w 2024 r. na poziomie roku 2023,
– Rozpoczęcie procesu ujednolicenia systemu informatycznego obsługującego wszystkie działy Zarządu i docelowo administracji,
– Uporządkowanie i ujednolicenie systemu pracy we wszystkich administracjach,
– Analiza umów zawartych przez Spółdzielnię w celu negocjacji korzystniejszych warunków finansowych,
– Bieżąca obsługa prowadzonych przez Spółdzielnię postępowań sądowych w związku z prowadzeniem działań windykacyjnych oraz mając na celu uregulowanie stanu prawnego lokali,
– Prowadzenie i udział w postepowaniach sądowych z powództwa mieszkańców nieruchomości
przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10,
– Kontynuacja działań związanych z wymianą instalacji gazowej w osiedlu „Skarpa” i „Łęgi”,
– Realizowanie prac remontowych we wszystkich osiedlach zgodnie planem finansowo-gospodarczym,
– Prowadzenie sprawnej i profesjonalnej obsługi interesantów osobiście przez każdego członka Zarządu,
– Podejmowanie innych czynności zmierzających do zapewnienia sprawnej, spełniającej oczekiwania mieszkańców obsługi, przy jednoczesnym zachowaniu standardów nowoczesnego zarządzania.
C i D) zmian statutu spółdzielni i zmian Regulaminu Rady Nadzorczej SM „Czuby”,
Rada Nadzorcza odstąpiła od realizacji tego punktu porządku obrad. Komisja Statutowo Regulaminowa nie przedstawiła do zaopiniowania projektów uchwał dla Walnego Zgromadzenia w sprawie zmian
Statutu Spółdzielni i zmian Regulaminu Rady Nadzorczej SM „Czuby”.
E) odwołań członka Spółdzielni od uchwały 10/11/2023, 11/12 /2023, 12/13/2023 Rady Nadzorczej SM „Czuby”
w Lublinie z dn. 21 czerwca 2023 r. oraz od uchwał Nr 15/1/2023 i nr 16/16/2023 z dnia 18 lipca 2023 r.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z:
1) odwołanie od uchwały Nr 10/11/2023, 11.12/2023, 12/13/203 RN SM „Czuby” z dnia 21 czerwca 2023 r,
– treść zaskarżonych uchwał,
– projekty uchwał dla WZ w sprawie rozpatrzenia odwołań od uchwały Nr 10/11/2023, 11/12/2023, 12/13/203
2) odwołanie od uchwały Nr 15/1/2023 i 16/16/2023 RN SM „Czuby” z 18 lipca 2023 r. tzn.:
– treść zaskarżonych uchwał,
– projekty uchwał dla WZ w sprawie rozpatrzenia odwołań od uchwały Nr 15/1/2023, 16/16/2023,
I po dyskusji postanowili nie rekomendować Radzie Nadzorczej przyjęcia stanowiska w sprawie uchwał dla Walnego Zgromadzenia.
Komisja stoi na stanowisku, że proponowane dla Walnego Zgromadzenia projekty uchwał w sprawie rozpatrzenia odwołań od uchwał Rady Nadzorczej są przygotowane przez zespól prawny z jasnym i rzeczowym uzasadnieniem.
Rada Nadzorcza po dyskusji, przyjęła wniosek komisji za zasadny. Postanowiła większością głosów – 9 za i 5 wstrzymujących się od głosu nie przedstawiać Walnemu Zgromadzeniu stanowiska w sprawie proponowanych uchwał.
Ad.8
Informacja Zarządu nt.
a) organizacja Walnego Zgromadzenia SM „CZUBY” w Lublinie,
Prezes Marta Brożyna poinformowała, że Zarząd przedstawił w przedłożonym członkom RN „Wykonaniu planu pracy Zarządu Spółdzielni za I kwartał 2024 r”, inną propozycje przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia w 2024 r. Skrócenia czasu trwania, zawołanie Walnego Zgromadzenia zamiast w 21 w 13 częściach.
Propozycję taka zgłaszali mieszkańcy na spotkaniach zorganizowanymi przez Zarząd w dniach od ….. do….. 04.2024 r. twierdząc, że podział na 21 część zajmuje za dużo czasu.
Połączenie niektórych części w jedną część wiąże ze sobą problemu natury organizacyjnej oraz wymaga zaangażowania większej ilości osób do obsługi.
Dodatkowo niejasna sytuacja z firmą POL- TAX badającą sprawozdanie finansowe za 2023 r. wstrzymuje Zarząd od podjęcia decyzji o dacie rozpoczęcia Walnego Zgromadzenia. Rozważano też zwoływanie zebrań w sobotę. Taka decyzja mogłaby mieć wpływ na udziału mniejszej liczby członków na zebraniach. Nie ma jednego zdania w tym temacie.
Radca prawny wyjaśnił, że § 87, ppkt 11 Statutu Spółdzielni – ustalenie zasad walnego na części – to uprawnienie RN.
Przewodniczący RN poddał pod głosowanie wniosek o zakończenie dyskusji na temat organizacji Walnego Zgromadzenia i przełożenie realizacji tego pkt porządku obrad na kolejne posiedzenie. Zarząd będzie mógł przedstawić RN więcej informacji np. porządek obrad WZ oraz harmonogram zebrań.
Wniosek został przyjęty jednomyślnie – 13 za.
Wniosek został przyjęty w czasie głosowania – za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.
b) przychodów i kosztów Domu Kultury „Ruta” SM „Czuby” w Lublinie za lata 2019 – 2023.
Przewodnicząca Komisji Kulturalno – Oświatowej zgłosiła wniosek, by realizacje tego pkt porządku obrad przenieść na kolejne posiedzenie. RN nie otrzymała z Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” odpowiedzi na pismo; czy RPNO wiedziała o zadłużeniu Domu Kultury „Ruta” i jakie działania zamierza podjąć w celu zlikwidowania zadłużenia.
Z powodu braku odpowiedzi, nie zostało zwołane posiedzenie komisji.
Zaproponowała, by na kolejne posiedzenie do rozpatrzenia tego punktu porządku obrad zaprosić przedstawicieli RPNO „Ruta” .
Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie wniosku. Wniosek został przyjęty jednomyślnie – 13 za.
c) podjętych działań w I kwartale 2024 r.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z „Informacją Zarządu nt. podjętych działań w I kwartale 2024 r. i uzyskaniu odpowiedzi i wyjaśnienia na zgłoszone w dyskusji pytania postanowili przyjąć przedstawioną informację.
Rada Nadzorcza po zyskaniu wyjaśnień na zgłoszone w toku pytania nt.:
– jaki jest status sprawy dot. współpracy z Politechniką Lubelską,
– jakie są propozycje banku PKO na wzięcie kredytu z zabezpieczeniem w formie funduszu remontowego,
– na jakim etapie są sprawy sądowe z pozwów skierowanych przez mieszkańców budynków przy ulicy Watykańskiej,
– metodologii rozliczania ciepła, podstawy, dlaczego należy płacić za ciepło więcej niż faktycznie zostało zużyte, oraz dlaczego są dopisywane jednostki do minimum,
oraz po wysłuchaniu wyjaśnień Andrzeja Turskiego dot. uczestniczenia w charakterze przedstawiciela RN w sprawach sądowych z powództwa mieszkańców budynków przy ulicy Watykańskiej.
postanowiła zakończyć dyskusję nad „Informacją Zarząd nt. podjętych działań w I kwartale 2024 r.
Ad. 9.
Ocena pracy członków Zarządu – wnioski w sprawie premii za I kwartał 2024 r.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po dyskusji postanowili rekomendować RN przyznanie członkom Zarządu premii za I kwartał 2024 r. bez określenia jej wysokości.
Przewodniczący zarządził dyskusję w sprawie premii za I kwartał 2024 r.
Poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski:
Ad 10.
Sprawy wniesione.
Ustalono, że kolejne posiedzenie:
– prezydium RN odbędzie się 6 maja 2024 r. o godz. 17.30,
– plenarne RN odbędzie się 14 maja 2024 r. o godz. 17.30.
Na tym posiedzenie zakończono.
Sekretarz Rady Nadzorczej |
Przewodniczący Rady Nadzorczej |